صاحبان کار و کاسبی همیشه نگرانی ی فروش اجناس شون رو دارن. چون که بدون فروش موفق، تموم هزینه های طراحی، تأمین مواد ساده، تولید، نگهداری و انبار اجناس شون به هدر خواهد رفت. به همین منظور صاحبان کسب وکار جدا از اینکه کانالای فروش خود که به شکل مستقیم با مشتریان در ارتباطه؛ از سیستمای همکاری در فروش یا affiliate marketing هم استفاده می کنن. اما چه نوع همکاران، ناشران یا شرکایی وجود دارن که صاحبان کسب وکار می تونن واسه تبلیغ و در آخر فروش محصول یا خدمات خود با اونا کار کنن؟ جواب به این سؤال ساده نیس و با توجه به بزرگی شرکت، مشتریان و بازاری که در اون فعالیت دارن انتخاب شون می تونه فرق داشته باشه.

 

در طول ۱۰ یا ۱۲ پارسال همکاری در فروش، شمایل یک صنعت بزرگ رو به خود گرفته و در تموم جهان رشد بسیار خوبی رو تجربه کرده. در این مطلب بعضی از شکلای مختلف همکاری در فروش رو میگیم که شرکتای جورواجور می تونن از اونا کمک بگیرن. شمام اگه صاحب یک کسب وکار هستین که علاقه مندید از روشای به روز و مؤثرتر واسه فروش اجناس خود استفاده کنین تا انتهای این مطلب همراه ما باشین تا با روش ها و افرادی که می تونن همکار فروش شما باشن آشنا شید.

وب مسترا یا مدیران سایت

وب مسترها افرادی هستن که سایتا رو میسازن و مالک اونا هستن. در بازار تعداد زیادی وب مستر با سطوح مختلف مهارت و پیشرفت هست. می تونین با اونا جلسه بذارین یا خیلی سریع از راه سایت هاشون با اونا رابطه برقرار کنین. واسه این کار به اونا پیام بدین و مثلا بگید «سلام، من سایت شما رو دیده ام و علاقه مندم که با هم همکاری کنیم. من میتونم به عنوان پیش پرداخت x تومن واسه هر سرنخ فروش پرداخت کنم.»

در این بین سایتای بزرگ عالی هستن. چی بهتر از این که وب سایتی که در ماه چندین میلیون بازدیدکننده داره، بنر شما رو در سایتش بذاره؟

کافیه که اینجور معامله هایی رو به صاحبان رسانه های مختلف پیشنهاد بدین و از اونا بخواهید مثلا بنری رو در سایت خودشون به شما اختصاص دهند و عوضش درصدی از فروش رو به اونا تعلق گیرد. البته این همکاری به بنر محدود نمی شه. شما می تونین از شکلای مختلف روشای تبلیغاتی در این راه کمک بگیرین. می تونین با توجه به عملکردتون و بازخوردی که از کمپینای آنلاین می گیرین سراغ رسانه های سنتی برید و با کارشناسان اون حوز ها هم گفتگو کنین.

وبلاگ نویسا و اینفلوئنسرها

وبلاگ نویسا افراد مناسبی واسه گذاشتن مطلب درباره شرکت شما و بررسی اجناس جدیدتون هستن. شما می تونین نمونه کارتون رو واسه اونا بفرستید و از اونا بخواهید درباره محصول تون در سایت شون مطلب بنویسن، عوضش شمام اشتراک اجناس یا خدمت تون رو واسه اونا در نظر می گیرین. این کار به پخش مطلب درباره محصول تون کمک خیلی زیادی می کنه. درنتیجه وجود وبلاگ نویسی که تمایل داشته باشه به عنوان همکار در فروش، اجناس شرکت شما رو گسترش بده یا درباره محصول شما مطلب بنوسید، بسیار سودمند هستش.

از اینفلوئنسرها یا افراد موثر غافل نشید، اونا هم در همین مجموعه قرار می گیرن. می تونین سراغ اونا برید و همین پیشنهاد رو ارائه کنین. البته پیشنهاد دیگری هم هست، یک کد تخفیف مخصوص اون اینفلوئنسر در نظر بگیرین و درصدی از فروشایی که با اون کد تخفیف انجام گرفته به شکل بلندمدت بهش فرد اختصاص بدین.

سایتای ارائه دهنده ی تخفیف گروهی

الان سایتای تخفیف گروهی رشد خیلی زیادی کردن و در سالای پیش خیلی گسترده شدن؛ طوری که افراد پیش از اینکه به خرید برن و حتی پیش از اینکه به فکر خرید کردن باشن، به دنبال فروشنده هایی می گردن که تخفیف میدن. البته استفاده از این روش مثل به شمشیری دولبهه. از یک طرف شما درآمد خوبی از سایتای ارائه دهنده تخفیف به دست می یارید و از طرف دیگه این سایتا با استفاده از رتبه بندی طبیعی طبق نام شرکت شما و کد تخفیف سود کسب می کنن. درنتیجه باید خوب و بد اونا رو باهم قبول کنین و سعی کنین امتیازات اونا رو به بیشترین حد ممکن برسونین و مشکلات خود رو دوبرابر نکنین، چراکه در همه برنامه های همکاری در فروش این اتفاق میفته. اما سایتای تخفیف گروهی ظرفیتای زیادی دارن و واسه شما ترافیک بسیار خوبی به همراه میارن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   همه چیز درباره مشکلات یادگیری 

شرکتای ارائه دهنده ی ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از راه ایمیل سال هاست که انجام می شه و در سالای گذشته مورد توجه خیلی از کسب وکارها قرار گرفته. مهم ترین چیز اینه که بتونین ایمیل تون رو وارد صندوق ذخیره پیام (Inbox) افراد کنین. پیشنهاد ما اینه که هدفمند عمل کنین و از مؤسسهای زیادی استفاده نکنین؛ بلکه ۴ یا ۵ شرکت با تجربه در این بخش رو انتخاب کنین که تا الان کارکرد خوبی داشتن. باید مطمئن شید که ایمیلاتون اِسپَم نمی شن؛ در این صورت دیگر مشکلی وجود نداره و اینجوری به کسب درآمد بیشتر شما کمک می کنن. در مقابل هم می تونین درصد خوبی از فروش رو در اختیار این شرکتا بذارین. فراموش نکنین ارائه کد تخفیف اثر این ایمیلا رو دوبرابر می کنه.

شرکتای بازاریابی و فروش تلفنی

استفاده از تماسای تلفنی و پرداخت پول طبق مشتری جذب شده، روش دیگریه که میشه از اون بهره برد. در این روش معمولا پرداخت به ازای هر تماس یا طبق انتقال مشتری انجام می شه که در اون شما واسه هر انتقال، پول بیشتری به مرکز تلفن پرداخت می کنین. البته شرکتایی هم وجود دارن که این کار رو به شکلی دقیق تر انجام میدن و به ازای هر خریدی که از راه اونا انجام می شه، پول دریافت می کنن. درنتیجه تنها کافیه که این شرکتا رو پیدا کنین، با اونا قرارداد ببنید و کمپین راه بندازین. اگه این روش واسه شما مناسب بود، کمپین رو ادامه بدین؛ وگرنه از طرف مقابل تشکر کنین و کمپین رو آزاد کنین یا اونو با معیارهای متفاوتی ادامه بدین و بررسی کنین که نتیجه بهتر شده یا نه.

پول-نام-تصویر

شراکت و پیشرفت کسب وکار

در شرکت شما کی می تونه کسب وکار رو خوب پیشرفت بده؟ کسی هست که به شکلی فعال در جهت رسیدن به اهداف جدید قدم برداره؟ کسی هست که پیگیر شرکتایی باشه که میگن: «سلام، من سایت یا شرکت شما رو پیدا کردم و ما خواهان همکاری با شما طبق سهم مشترک هستیم. ما حاضریم به برنامه همکاری بپیوندیم و از راه برنامه پیگیری مستقیم مون در سایت اونو دنبال کنیم.»

شما باید به همکاران احتمالی زیادی ملحق شید تا در آخر بتونین افراد موثر رو به خدمت بگیرین. اما زمانی که به این همکاران خوب رسیدین، می تونین از همکاری دراز مدت با اونا اطمینان یابید. درنتیجه همیشه به دنبال همکاریای خوب باشین و دامنه ی اونو به بیرون از همکاری در فروش گسترش بدین. در این راه کسب و کارای در رابطه یا مکمل انتخاب بهتری هستن؛ مثلا فرض کنین شما یک مغازه آنلاین لوازم و لوازم مراقبت از کودکان دارین، می تونین سراغ سایتی برید که مربوط به فروش آنلاین کتابه و طرح شراکت یا همکاری دو طرفه ی خود رو واسه بخش کتاب کودکان به اونا ارائه کنین.

اینا تعدادی از شکلای مختلف مختلف همکاری در فروش هستن که می تونین طبق عملکردتون هر کدوم از اونا رو به کار گیرید. با مدیریت خوب می تونین از این روش ها بهترین بهره رو ببرین و فروش تون رو به شکل زیادی افزایش بدین.




دسته‌ها: آموزشی